pheew...

Gud vad det har gjorts mycket idag! Är så stolt över mig och Jocke :)

Dagen började med att jag slängde tvätt i maskinen vid 11-tiden. Efter det fick Trixi och jag frukost, för att sedan gå ut och rasta oss. Men det var bara Trixi som gjorde sina behov ute (som tur var), jag använde toaletten.

När vi var klara med det blev det en ny sväng till tvättstugan (med ännu mera tvätt), innan jag satte igång med att bada Trixi. Badade henne med specialschampo som ska lindra klåda, och det var väldigt omständigt. Det schampot ska nämligen verka i 20-30 min, vilket gör att Trixi börjar frysa så in i bombens mycket. Så det blev till att vira in henne i en handduk, för att hon skulle hålla värmen, vilket gjorde att även jag blev blöt.

20 minuter gick, jag duschade av Trixi, fönade pälsen torr (Jocke hjälpte snällt till) och masserade in en olja, som även den ska hjälpa mot klåda. Hoppas det hjälper bara.

Eftersom vi ändå höll på tyckte Jocke att Simon (största katten) också skulle bada. Sagt och gjort! Simon är snäll att bada, även om han låter mycket. Han är ju egentligen inte så förtjust i det hela (han är inte direkt som Kovo *hohoho*).

Shobido, tvätten klar att hänga upp, sängen klar att bädda om. Vattna blommorna (där är knoppar på paprikaplantorna!) för att sen städa lägenheten. Björn och Emilia dök upp för att låna kläder till Grease-festen i morgon, och efter någon timmes städning till, tittade Johan och Marie in en stund. Under tiden vi gick omkring och pratade, fotade Jocke lägenheten så att vi ska kunna lägga upp bilder i vår bytesannons.

Nu, efter lite mat, sitter vi båda vid var sin dator och pysslar. Jocke sitter med Photoshop, medan jag mest slösurfar. Tycker att vi är värda det efter en sådan fullpackad dag :) Det är ganska sent, och jag börjar bli trött, så det blir nog till att slänga ut Trixi på nattrunda så att jag kan sova sen. Fast jag ska nog äta en macka först.

God natt på er allesammans!

PS. Vad tycker ni om min nya bloggdesign? DS.

Kommentarer
Postat av: allis

Mycket finfin :D Lägenheten också :D

2009-08-15 @ 00:24:37
URL: http://xxraawrxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0