förkyld.

Jaha, då har man blivit förkyld under natten. Väldigt otrevligt... Också har jag föreläsning idag som jag måste gå på. Och en del ärenden som måste göras. Men det ska väl gå okej. Det är ju faktiskt inte den värsta förkylningen jag har varit med om. Jag har bara lite huvudvärk och är lite snuvig med täppt näsa.

Otto har en av sina bustimmar igen. Det är alltid så att när jag börjar vakna så kommer han och ska gosa. Man får spinnande läten i öronen och en kall, kittlande morrhår på kinden och blöt nos i näsan (jo, det är sant). Sen tar det fart! Så fort man har satt en fot på golvet börjar hans tokigheter. Han ska upp på allt, i blomkrukorna efter jordklumpar, upp på diskbänken efter diskvatten (utan diskmedel då) osv. Helt plötsligt tar det stopp, för då måste han fylla på energin med mat. Ur de andras matskålar. Sin egen sparar han till sist (smart katt?). När det är gjort drar det igång igen. Sen håller det på i mellan en halvtimme och en timme. De dagarna jag ska till skolan tror jag att hans tokigheter slutar ungefär när jag stänger dörren efter mig.

Nu måste jag sluta eftersom jag ju ska till skolan idag. Också måste jag gå ut med Trixi innan dess.

Kramar, hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Kan jag få låååna lilla kisen, jag behöver lite happy-stuff i lägenheten!

2009-09-30 @ 10:49:20
URL: http://chokladkatten.blogg.se/
Postat av: mams

Tokiga katt!! Krya på dej..puss

2009-10-01 @ 09:47:50
Postat av: Ida K

sv: Jo, det är självklart sant men frågan är om inte det kommersiella krävs för att få folk att bidra

2009-10-02 @ 11:11:44
URL: http://karlssonida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0