full rulle.

Oj oj oj, jagh ar redan hunnit med en massa saker! Fastän att klockan bara är halv tre så har jag ätit frukost, beställt kurskataloger, laddat hem föreläsningsmaterial, tagit bort gammalt nagellack, läst några sidor ur kurslitteraturen, träffat mamma på lunch och handlat mat. Och nä, jag gick inte upp klockan fem i morse (vilket stackars mamma gjorde) utan jag kunde i lugn och ro sova till halv 10. Och jag har ändå inte känt att jag har stressat. Så underbart!

Till lunch idag blev det Burger King mat. Club Chicken Baguette Meal (eller vad den heter) med coca och pommes. Inget nyttoaktigt här inte! Och det var bara SÅ gott. Måste vara ett halvår sedan jag sist åt något sådant. 18 april tror jag att det var, ganska exakt. Det var då jag var hårmodell sist och då åt vi mat från McDonalds. Sen dess har det nog inte blivit något sådant onyttigt. så det var på tiden!

Kursboken jag läser just nu heter "Totala institutioner" och den är skriven av Erving Goffman. En av de mer okej böckerna vi har läst hitintills. Den handlar om hur det är för en individ på en total institution (fängelser, militäranläggningar, mentalsjukhus m.fl), om kontakten mellan intagen och personal, den intagnes förnedring på olika sätt, skillnaden mellan vardagen i samhället och vardagen på en institution m.m.

Totala institutioner - fyra essäer om anstaltslivets sociala villkor

Med tanke på att jag har ca 260 sidor kvar att läsa i boken så bör jag nog sluta skriva här för stunden. Kanske dyker upp ett inlägg till senare ikväll, men förvänta er inget.

Kramar

Kommentarer
Postat av: mams

Härligt att träffa dej idag! Puss

2009-09-29 @ 21:33:41
URL: http://jennejenne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0