Jodå, så kan det bli.

Idag har det varit shopping med Frida (som jag skrev i förra inlägget att det skulle bli). Jocke var inte med, han låg och sov som vanligt. Latmask är han :) Jag köpte absolut ingenting, men det gjorde inte så mycket.

Tänkte ta mig ut på måndag igen och se om jag hittar något i affärerna vi inte gick i. Också ska jag kanske köpa en sommarklänning på Kappahl. Denna är det. Visst är den fin! Och jag kommer få 25 % rabatt på den eftersom jag ska bli klubbmedlem samma dag jag köper den, så den kommer kosta ca 370 kr. Lite mer än vad jag brukar ge, men det är inte jättefarligt mycket för en klänning.

När Frida hade stuckit gick jag och Jocke till Pildammsparken. Vad ska man liksom göra när det är så härligt ute? Visst, jag kan lika lätt sitta inne och titta på film eller läsa hela dagen, fastän att det är sol, men denna gången var det Jocke som föreslog det. Att han gör det är ganska sällan, så jag får ta tillfället i akt :)

De senaste 2 timmen har jag stått och lagat mat. Det blir paj till middag/kvällsmat idag, kasslerpaj med spenat, paprika, purjolök och oliver. Kom på nu att jag skulle haft tomatskivor på också... Jaja, det är inte viktigt :) Tyvärr råkade det nog bli lite för mycket äggstanning, det vill inte stelna helt och därför är pajen inte klar fastän att den har stått i ugnen i evigheter :( Tror det var likadant förra gången... Har nog alldeles för mycket fyllning i som jag vill täcka med stanning, så det är väl därför det blir lite för mycket vätska på.

Men nu ska jag gå och titta till den igen. Har jag tur har den blivit klar nu!

kramar sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0