Melodifestivalen del 1.

Programledarna har ett otroligt intränat script. Och det är inte positivt. Skämten, som eventuellt kunde ha varit roliga om de var lite mer spontana, faller pladask när de snabbspolas igenom.

Ola ser ut som en tjej, vilket kan vara småsött och positivt, men inte i det här fallet. Och han har en låt som låter som allt annat han har gjort. Varför? Överraska oss tack...

Silvers låt är lite mer annorlunda, men den är lite för monoton för min del. Däremot är det inte helt omöjligt att den skulle kunna gå bra i det stora hela. Men dansen... Skärp dig!

Linda... Hon är söt och jag vill ha hennes hår, men vad är det för namn på en låt?! Och varför känns det som om jag har hört låtens intro innan (Phil Collins)? Framför allt; Sjunger man inte rent blir det oftast inte bra.

Pain of Salvation's låt var behaglig och helt okej, men jag tycker inte att den passar i sammanhanget.

Anders Ekborg hade en halvpampig och härlig låt som han sjöng med en inte heltokig röst. Tummen upp!

Jessica Andersson var vacker och hade en vacker röst. Men inte heller denna var riktigt schlager.

Frispråkarn... Inte rap i melodifestivalen! Den var till och med sämre än andra raplåtar jag hört. *Ont i huvudet*

Salem Al Fakir hade inte den sämsta låten, men inte heller den bästa. Men definitivt en av kvällens bättre.


Ja ni... Verkar som att det inte var några schlagerlåtar ikväll. Tråkigt men sant. Att det sen fanns de som var helt okej är en annan femma. Får hoppas på mer schlager i de kommande deltävlingarna.

Sen ska jag inte ens nämna vad jag tycker om alla omröstningarna... Det är bara för att de ska tjäna mer pengar. Dåligt!

Ber om ursäkt för om det finns stavfel i namn (m.m?), jag har ingen större koll på vem alla är. Ni får gärna kommentera och komma med egna åsikter, men jag vill inte veta av bråk och elakheter. Det jag har skrivit är vad jag tycker och tänker, det är inte riktat mot någon speciell och inte menat att vara elakt. Bara högt tänkande :)

kram kram!

Kommentarer
Postat av: mams

Det var ord och inga visor...fast..det var det kanske;) Puss

2010-02-07 @ 11:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0