Städa, plugga och dricka té

Hej på er igen! Jag är dålig på att hålla vad jag lovar, har jag märkt, i alla fall vad gäller bloggen. Lovade att jag skulle skriva jättemycket igår, men så blev det inte alls. Det blev till och med inget. Men nu är jag på G!

Idag har det mest varit städning som pågått i denna lägenheten. Ulrika kommer på besök om en stund, så jag fick ju göra lite fint. Jocke låg och sov, men det brukar vara han som dansar runt med dammsugaren i vanliga fall så det gjorde inget. Annars har det som sagt inte hänt så mycket idag. Är härligt nyduschad, varm och har rena och mysiga kläder på mig. Men jag är lite småhungrig tror jag... Jaja, strunt i det för tillfället, kvällsmat blir det efter att Ulrika gått igen. Tror att det får bli något med falukorv idag.

Igår hände inte heller alldeles för mycket. Gick till skolan vid halv åtta, hade föreläsning mellan 8-10 och sen satt jag, Lotta, Emma och Therés i biblioteket och läste artiklen till vårt grupparbete. Vi lade ner pluggandet vid 1-tiden, för då var Therés och Lotta tvugna att gå, men jag och Emma bestämde oss för att åka skor på pildammen. Det gick inte speciellt bra... Mest för att det fortfarande var lite snö på isen, så mina skor hade hela tiden grepp. Sen var det kallt och äckligt väder också, så vi bestämde oss för att strunta i det hela och ta det en annan gång.

Vädret har inte varit speciellt roligt idag heller. Det har blåst och snöat lite mindre, men det är fortfarande kallt och tråkigt. Vill ha värme och sol nu, så att man kan springa runt i klänning eller kjol...


Men det dröjer nog ett tag till kan jag gissa.

Usch... Måste plugga ikväll också. Har tenta om två veckor ungefär och jag har än sålänge inte läst någonting. Fy Elin!

Oh! Jag har bakat mina kokoskakor förresten ^^ Gjorde det i... Förgår? Jo det var det nog. Såhär blev de:



Fina va? :D Förutom kokostoppar har jag smaskat i mig vindruvor. Älskar vindruvor! Fast jag har mina krav på hur de ska vara; Syrliga och utan kärnor. Har också ätit kiwi, vilket är minst lika gott. Helst ska de vara lite omogna fortfarande så att de är syrliga och inte för mjuka. Mums!



Nä, slut för stunden!

Kramar sålänge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0