Idioter...

...finns det visst överallt nuförtiden. Var precis ute och tog hand om en hund som någon hade bundit fast vid en stolpe ute i snön. Var i telefon med polisen när ägaren dyker upp och tycker "Ja hon skriker lite, vad gör det? Vi behöver ju inte bli ovänner för en sådan sak.". Idiot. Han hade tydligen varit uppe hos "en kompis" som har katter, så han "kunde ju inte ta med henne in.". Då kunde han väl i alla fall sätta henne i trappuppgången! Stackarn stod och skrek i mer än 10 minuter innan han kom ner igen. Då hade jag, med flera, hunnit ta loss henne från stolpen, ringt polisen, hämtat filtar till henne och tagit in henne i förrummet till ett av hyreshusen. Och med tanke på hur snäll hon var så hade vem som helst kunnat ta henne och gå därifrån. Men så långt tänkte väl inte han.

Well, jag kommer vara otroligt irriterad på honom, och på faktumet att det finns sådana människor, en bra stund till, men nu måste jag gå ut med min egen hund (påklädd täcke) innan jag ska sova. Ska upp vid 6-tiden i morgon eftersom jag ska ta Otto till veterinären för att bli kastrerad.

kram och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0