Lördag.

Så mycket att göra och så lite tid! Nä, inte direkt... Det mesta jag "behövde" göra i dag är redan klart, bara lite skolböcker kvar att kolla upp. Annars är det bara roliga saker kvar på dagens schema;

  • Sy fast resårband och knappar på hundtäcket.
  • Fortsätta sticka på Trixis benvärmare.
  • Ev. sticka på Fannys iPod-fodral.
  • Beställa hem lite skönlitteratur från stadsbiblioteket.
  • Titta på film.
  • Spela Dragon Age: Origins
  • Laga mat
  • Baka kokostoppar
Sen var det nog klart för idag :)

Usch, jag bar hem två extremtunga matkassar själv från ICA igår, så idag har jag jättestora muskelknutor i nacken. Inget roligt alls, speciellt eftersom de gör ont. Får nog lägga en värmekudde över nacken eller kanske till och med ta ett bad. Mmm... Bada... Jupp, så blir det nog.

Men vad har jag egentligen gjort idag? Jag vaknade cirka halv 9 och då ville Otto ligga och gosa en stund. Efter det gjorde jag frukost (en macka med rödbetssallad och spegelskinka, en med vit Castello-ost, té och mjölk (laktosfri)) och satte mig vid TV:n för att ta det lugnt en stund (2 timmar). När jag var klar med det bytte jag om och gick ut med Trixi i snön för att sedan ta mig iväg till ICA och sen till billighetsmarknaden vid Södervärn. Väl där köpte jag lite förnödenheter i form av plastpåsar och schampo/balsam och sen gick jag återigen vidare eftersom jag skulle möta upp en kille som jag fick en bok av.

Klar med det spatserade jag vidare till en syaffär och köpte resår till Trixis täcke. Vilken underbar affär det var! De hade inte tyg, men de hade symaskiner i massor och alla tillbehör du kan tänka dig behöva när du syr. Allt från pärlor till tygrosor till spetsband. Helt fantstiskt! *Suckar belåtet*

Efter det har jag inte gjort mycket mer än ätit en gång till (att sukta efter saker tar på krafterna) och nu ska jag göra té och spela en stund. Jag ska kanske ut och leka med Trixi i snön lite innan det blir mörkt, men det är möjligt att jag sparar det till i morgon.

Kramar sålänge!

Kommentarer
Postat av: mams

Du får be Jocke massera nacken..Puss

2010-01-31 @ 11:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0