Lång dag.

Ja det är inte klokt vad lång den har varit! Eller rättare sagt; Det känns som den har varit väldigt lång. Gick upp klockan 8 i morse för att jag skulle ringa doktorn. Pling pling i telefonen men inget svar. Bara upptaget, och det i en hel jäkla timme. Och nästa gång jag kan ringa är måndag nästa vecka. Vänta vänta... Orsaken till ringandet är för att han inte har ringt mig. Tog blodprov för att kolla allergi för 3 veckor sedan, och han skulle ringa efter 2 för att berätta resultatet. Jaja, som det kan gå. Och jag kan tydligen inte få reda på det genom att gå till vårdcentralen (som ligger 10 min bort) och fråga. Nä jag måste ringa.

Klockan 10 började föreläsningen. Massa nya saker att trycka in i huvudet under 4 hela långa timmar. Visserligen en timmes lunch efter två av de första timmarna, men ändå. Det var ansträngande.

Inhandling av mat och sen begav jag mig hemåt.

Väl hemma gick jag ut med Trixi, Jocke började med maten och jag skrev ett irriterat mail till Sony Ericsson. Laga min mobil, för tusan! Den stänger av sig med jämna mellanrum, startar om sig själv ännu oftare och ibland går det inte fram signaler till mig när folk ringer. Jag kan inte bli annat än frustrerad. Garantin går ut om ca 1 månad, så jag måste ligga på för fullt nu, så att de fixar den eller ger mig en likvärdig telefon som faktiskt fungerar som den ska. Tyvärr gillar jag modellen på mobilen jag har (K660i) och den verkar inte finnas i utbudet längre. Ska sitta och titta lite på deras telefoner sen så att jag vet vilken jag vill ha om det nu blir en ny telefon.

Tentan går det fortfarande dåligt med = Jag har inte börjat. Hade tänkt börja idag, men har knappt kunnat hålla mig vaken. Det betyder att jag ska sova så fort jag har skrivit klart det här inlägget.

Jag ska ut med Trixi nu, tänkte jag. Sista rundan innan läggdags. Och sen ska jag faktiskt sova. Kanske somnar tidigt för en gångs skull?! Läste att man ska somna innan klockan 23 för det är innan dess som kroppen vill somna. Också vill den vakna vid 8 på morgonen. Jag vet många vars kroppar vägrar gå upp då... Min är faktiskt inte en av dem, jag klarar lätt av att gå upp klockan 8. I alla fall nu när det har börjat bli ljust ute. Annars kan det gå trögt, men mest för att mitt huvud inte vill.

Nä, som sagt: Trixi ska få gå ut nu så jag säger natti och hej då för idag.

kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0