Dålig planering.

Det går verkligen inget bra med de planeringar jag satt upp de senaste dagarna ^^ Det som blev fel denna gången var att jag lade mig för sent i natt (klockan 3 på morgonen för att vara mer exakt), vilket i sin tur gjorde att jag vaknade sent i morse. Detta gjorde att jag inte hann sticka iväg till ÖoB och Emmaus innan jag träffade mamma och eftersom Erikshjälpen tydligen har stängt på måndagar bestämde jag mig för att ta allt i morgon i stället. Och den här gången ska det bli så också!

Annars har jag inte gjort överdrivet mycket idag heller. Träffade som sagt mamma på centralen för att hämta upp lite brev. Fick en Piggelin av henne (tack igen!) vilket var supersmaskigt att mumsa i sig i det soliga vädret. För sol har det varit!

När jag kom hem stack jag direkt iväg igen för att handla så att jag kunde göra någon slags middag. Bestämde mig för att det fick bli potatisgratäng och fläskytterfilé. Det var ett bra val, om jag får säga det själv, för det blev supergott! Potatisgratängen blev lite krånglig, men det var bara för att jag nästan aldrig gjort det tidigare. Nu vet jag i alla fall hur det ska göras lättast :)

När maten var i magen och vi hade suttit ner och vilat en stund gick vi ut på gården och pysslade med min cykel. Den är nu fullt utrustad med lysen, reflexer och cykelkorg. Finfint! Då är det bara mig själv jag ska utrusta klart för att vara så säker som möjligt i trafiken. Finns det diskreta cykelhjälmar? För jag tycker att jag bara har sett knalliga sådana. Helst vill jag inte heller ha en sporthjälm...

Det har inte blivit så mycket skrivet på uppsatsen, tyvärr, men jag har varit så otroligt trött idag... Blir nog inget mer ikväll heller - det blir nog bara en runda med Trixi och lite nattmat till mig själv innan jag går och lägger mig.

Som sagt, i morgon är det Emmaus, Överskottsbolaget och Erikshjälpen som gäller - antagligen i den ordningen också.


god natt på er alla!

Kommentarer
Postat av: mams

Varsågod...det blev en kort trääff men vi tar en längre nästa gång!! puss

2010-05-18 @ 09:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0