Ytterligare en dag med trist väder.

Enligt SMHI ska det bli ungefär samma sorts väder i morgon som det har varit idag. Men det struntar jag i! Jag vill inte vänta längre, så jag tänker cykla till ÖoB i morgon oavsett vilket. Okej, åskar det och ösregnar eller är orkan kommer jag inte ta mig dit, men annars så! Tänkte att jag eventuellt ska in om en sväng på Emmaus också för att leta lite tyg som jag kan ha att sy en massa skoj med sen. Det ligger ju ändå precis sidan om Överskottsbolaget. Håller på att kolla upp var Erikshjälpens second hand ligger också - är det inte långt tar jag mig nog dit också. Vill ju ha tyg i mängder!

-Sekunder senare-

Erikshjälpen ligger ju inte alls långt härifrån! Hur kan jag ha missat det? Ligger till och med närmre än vad Emmaus gör. Jag har väl helt enkelt inte tänkt på att kolla upp det innan, men jag tycker att jag borde ha lagt märke till butiken de antal gånger jag har åkt/kört förbi. Jaja, nu vet jag det i alla fall så det blir helt klart en massa second hand i morgon. Och kanske lite nytt? Fast det sistnämda blir bara om den underbara tygaffären i närheten fortfarande har rea på sina tunna bomullstyger.

*Håller tummarna*

Annars har det inte blivit så mycket annat mer än plugg idag. Har inte hunnit skriva någonting, men jag har letat lagar och lagförslag i massor, vilket faktiskt inte var det lättaste.

Nu ska jag ta ut hunden på en sista runda för dagen, sen ska jag nog lägga mig i sängen och läsa en bok (eller kanske rent utav sova?). Så det blir helt enkelt natti för den här dagen.


godnattkramar


PS.
Dessa är oerhört beroendeframkallande! Och efter en halv påse sådana mår jag fruktansvärt illa... Finns att köpa på Lidl, till exempel.

http://home.arcor.de/lasslyw/Yabbie/BilderOkt2007/Trolli/apfelringe_400g.jpg

DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0